Naładuj.pl

Węgierskie silniki elektryczne do Audi E-Tron i przyłącza ITT Cannon do szybkiego ładowania chłodzone cieczą – informacje w skrócie

Węgierskie silniki elektryczne do Audi E-Tron i przyłącza ITT Cannon do szybkiego ładowania chłodzone cieczą – informacje w skrócie

Opublikowano: 24.07.2018

Audi uruchamia produkcję silników elektrycznych na Węgrzech

Audi uruchamia produkcję silników elektrycznych na Węgrzech
© Audi AG
W fabryce Audi w Győr na Węgrzech rozpoczęto seryjną produkcję silników elektrycznych do modelu E-Tron – pierwszego w pełni elektrycznego samochodu spod znaku czterech pierścieni. Linię produkcyjną symbolicznie uruchomili Minister Spraw Zagranicznych i Handlu Zagranicznego Węgier Péter Szijjártó, Członek Zarządu Audi AG odpowiadający za produkcję i logistykę Peter Kössler, oraz Dyrektor Zarządzający Audi Hungaria Zrt. Achim Heinfling. Dziennie ma tu powstawać około 400 jednostek napędowych. Z czasem ilość ta ma być stopniowo zwiększana. Obecnie przy produkcji silników elektrycznych w węgierskiej fabryce zatrudnionych jest 100 osób, ale do końca roku liczba ta ma się zwiększyć do 130. Na razie praca odbywa się na jedną zmianę, ale wrótce ma zostać wprowadzony system trzyzmianowy. Model E-Tron produkowany ma być w fabryce Audi w Brukseli, w Belgii. Będzie posiadał napęd na obie osie nawiązując w ten sposób do tradycji Quattro, z tą różnicą że serca samochodu będą aż dwa – w postaci dwóch silników elektrycznych.
Do 2025 roku Audi planuje osiągnąć pułap produkcji pojazdów bezemisyjnych oraz hybrydowych na poziomie 800 tysięcy sztuk rocznie.
Węgierski oddział Audi produkuje silniki dla Audi i Volkswagen Group od 1994 roku. Od tego czasu powstało tam 30 milionów jednostek napędowych. Dziennie 6000 pracowników fabryki składa 9000 silników, w które zaopatrywane są 32 lokacje produkcyjne gupy Volkswagen.

Przyłącza stacji Efacec chłodzone dielektryczną cieczą

Portugalski producent stacji ładowania Efacec Electric Mobility, którego stacje szybkiego ładowania instalowane są również w Polsce, zawarł umowę z amerykańską firmą ITT Cannon, producentem złączy elektrycznych. Dzięki porozumieniu, na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Europy w niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać pojawienia stacji ładowania prądem o mocy 350 kW wyposażonych w przyłącza CCS wykorzystujące dielektryczną (nie będącą przewodnikiem prądu) ciecz chłodzącą. Nieprzewodząca prąd ciecz z kabla przepływać będzie przez układ stykowy przyłącza ułatwiając absorbcję i rozprowadzenie ciepła. Opracowane przez ITT Cannon rozwiązanie o nazwie HPC (od ang. High-Power Charging – Ładowanie Dużej Mocy) ma pozwolić na poprawienie ergonomii przyłącza poprzez zmniejszenie gabarytów i ciężaru wtyczki oraz kabla. Obniżenie temperatury przyłącza zwiększy również jego żywotność i bezpieczeństwo. Obie firmy prowadzą już także testy podobnego rozwiązania dostosowanego do ładowania pojazdów elektrycznych prądem o mocy 500 kW.

Źródło

Tagi

O autorze

Autor Naładuj.pl

Bogumił Jochymczyk

Twórca, redaktor, administrator Naładuj.pl. Z wykształcenia kierownik produkcji filmowej i telewizyjnej. Autor książki o filmowych efektach specjalnych. Od kilkunastu lat zawodowo za kulisami szklanego ekranu.

Powiązane

Sie 17
Nowe stopy metali w służbie elektromobilności i hybrydowe baterie elektryczno-wodorowe

Opublikowano: Wydłużanie żywotności przyłączy elektrycznych według Xtalic ©…

Sie 14
Nowe Superładowarki Tesla i prezentacja 3D pojazdu Faraday Future

Opublikowano: Nowe stacje ładowania Tesla Urban Supercharger © TeslaTesla…

Lip 31
Premiera Audi PB 18 E-Tron i zapowiedź elektrycznych modeli Harley-Davidson – informacje w skrócie

Opublikowano: Premiera sportowego supersamochodu Audi © Audi AG23 sierpnia podczas…

Lip 28
Data premiery Audi E-Tron i przyszłość motoryzacji w Japonii – informacje w skrócie

Opublikowano: Audi ujawniło datę premiery modelu E-Tron © Audi AGPoznaliśmy…