Audi oficjalnie zaprezentowało model e-tron. Wygląda dziwnie znajomo

Kilka lat oczekiwań i Audi e-tron wreszcie jest. Albo raczej będzie …dostępne w drugim kwartale przyszłego roku

Opublikowano: 19.09.2018

Pierwszy w pełni elektryczny samochód seryjny Audi zadebiutował w San Francisco. Zgodnie z zapowiedziami, Audi e-tron, o którym pisaliśmy już tutaj i tutaj, wyposażony będzie w dwa indukcyjne silniki elektryczne (po jednym z przodu i z tyłu). Tylny silnik ma dysponować mocą 165 kW (221 KM) z czego 25 kW ma być zarezerwowane dla trybu turbodoładowania. Moc wyjściowa przedniego silnika wynosić będzie 135 kW (181 KM) z czego 10 kW dostępne będzie w trybie turbo. Łączna moc 300 kW (402 KM) ma pozwolić Audi e-tron przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Audi e-tron wyposażone będzie w baterie o pojemności 95 kWh, składające się z 36 ogniw produkcji LG. Naładowanie ich do poziomu 80% prądem stałym o mocy 150 kW z wykorzystaniem stacji szybkiego ładowania i przyłącza CCS (Combo 2) ma trwać nie dłużej niż 30 minut. Deklarowany przez producenta zasięg Audi e-tron to 400 kilometrów. Cena bazowa Audi e-tron ma wynosić 74,800 dolarów.

Moim zdaniem

Ten samochód jest podobny do spalinowego Audi którym jeździ sąsiadka z osiedla (nawet kolor się zgadza). Zaprezentowany Audi e-tron jest czymś pomiędzy Audi Q3 i Q8. Trudno spostrzec że to samochód elektryczny – w dodatku pierwszy całkowicie elektryczny seryjny pojazd jednego z największych producentów samochodów osobowych. Może w przeciwieństwie do rewelacyjnego Audi PB18 e-tron, który wygląda trochę jak statek kosmiczny, miał się nie wyróżniać. Zdaje się, że konkurencja Audi e-tron w jego wirtualnych lusterkach w postaci kamer wyświetlających obraz na ekranach w panelach drzwi będzie o wiele lepiej widoczna i rozpoznawalna.

O autorze

Autor Naładuj.pl

Bogumił Jochymczyk

Twórca, redaktor, administrator Naładuj.pl. Z wykształcenia kierownik produkcji filmowej i telewizyjnej. Autor książki o filmowych efektach specjalnych. Od kilkunastu lat zawodowo za kulisami szklanego ekranu.

Oceń wpis

Oceń wpis

Powiązane

Elektryczny Peugeot e-Legend Concept - przód© Automobiles Peugeot