Elektryczna Kia e-Niro w wersji europejskiej z rekordowym zasięgiem oficjalnie zaprezentowana w Paryżu

Koreański producent przedstawił osiągi europejskiej wersji swojego najnowszego samochodu elektrycznego

Opublikowano: 4.10.2018

Kia oficjalnie zaprezentowała europejską wersję modelu e-Niro. Premiera odbyła się w ramach Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, tuż po tym jak firma ogłosiła, że ambasadorem modelu Kia e-Niro (w Stanach Zjednoczonych znanego jako Niro EV) został Robert De Niro.

Na szczególną uwagę zasługuje deklarowany maksymalny zasięg samochodu, który zgodnie z cyklem testowym WLTP (od ang. Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure co oznacza Światową Zharmonizowaną Procedurę Testową Pojazdów Lekkich) wynosi 485 kilometrów, zaś w cyklu miejskim – 615 kilometrów. Podane osiągi dotyczą modelu z bateriami o pojemności 64 kWh. Kia e-Niro dostępna będzie również w wersji z baterią 39,2 kWh (wersja bazowa) która w pełni naładowana ma pozwalać pokonać dystans 312 kilometrów. Dalekosiężna wersja e-Niro napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (201 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 395 Nm. Od 0 do 100 km/h pojazd rozpędza się w 7,8 sekundy. Tańsza wersja z baterią o pojemności 39,2 kWh wyposażona jest w silnik o mocy 100 kW (134 KM) i momencie obrotowym wynoszącym także 395 Nm. „Setkę” słabsza wersja osiąga w ciągu 9,8 sekundy. Obie wersje posiadają napęd na przednią oś.

Kia e-Niro jest kompatybilna z przyłączami ładowania samochodów elektrycznych CCS (Combo 2) oraz Mennekes (Type 2). Naładowanie modelu z baterią 64 kWh do 80 % jej pojemności na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW trwa 54 minuty.

Jak na nowoczesny samochód przystało, e-Niro oferuje wiele różnych udogodnień systemowych. Np. pozostawiając samochód w niskiej temperaturze, możemy zaprogramować ogrzanie jego wnętrza, które nastąpi w wybranym przez nas czasie przed rozpoczęciem podróży. Kierowca ma także do dyspozycji szereg rozwiązań technologicznych zwiększających efektywność pojazdu. System rekuperacji pozwala odzyskać część energii kinetycznej podczas hamowania lub toczenia się samochodu zamieniając ją na energię elektryczną zasilającą baterie e-Niro. Eco DAS (od ang. Eco Driving Assistant System co oznacza Systemowego Asystenta Jazdy Ekonomicznej/Ekologicznej) podpowiada kierowcy jak jeździć efektywniej, kiedy pozwolić pojazdowi na swobodne toczenie a kiedy użyć hamowania regeneracyjnego.

Producent udzielać będzie na pojazd 7-letniej (na 160.000 km) gwarancji obejmującej także elektryczny napęd oraz baterie. W Europie Kia e-Niro będzie dostępna w sprzedaży pod koniec tego roku. Prognozowana cena pojazdu w wersji bazowej to 28.000 euro.

O autorze

Autor Naładuj.pl

Bogumił Jochymczyk

Twórca, redaktor, administrator Naładuj.pl. Z wykształcenia kierownik produkcji filmowej i telewizyjnej. Autor książki o filmowych efektach specjalnych. Od kilkunastu lat zawodowo za kulisami szklanego ekranu.

Oceń wpis

Elektryczna Kia e-Niro w wersji europejskiej z rekordowym zasięgiem oficjalnie zaprezentowana w Paryżu
Średnia: 5 (100%), głosów: 2

Powiązane

Elektryczny Peugeot e-Legend Concept - przód© Automobiles Peugeot