Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce – NAŁADUJ.PL

Elektryczny Mercedes EQC 400 zadebiutował w Sztokholmie

Elektryczny Mercedes EQC 400 zadebiutował w Sztokholmie

Pierwszy bezemisyjny model nowej podmarki Mercedes EQ trafi do salonów już w przyszłym roku

Elektryczny Mercedes EQC 400 - prezentacja
© Daimler AG
Opublikowano: 5.09.2018
We wtorek 4 września 2018 Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG oraz szef spółki Mercedes-Benz zaprezentował w Sztokholmie pierwszego w pełni elektrycznego seryjnie produkowanego Mercedesa. Pojazd nosi nazwę EQC 400 i jest dziełem podmarki Mercedes EQ która będzie specjalizowała się w produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych.
Stylistyka samochodu różni się od modeli z silnikami spalinowymi. Ale nie jest rewolucyjna. Biorąc pod uwagę fakt, że elektryczny Mercedes EQC 400 to samochód o nadwoziu typu SUV (od ang. Sport-Utility Vehicle co oznacza Samochód Sportowo-Użytkowy) można powiedzieć że jest bardziej aerodynamiczna od dotychczas znanych cywilnych konstrukcji Mercedesa. Jednocześnie nawet z daleka, nie widząc loga marki, można rozpoznać że to Mercedes.
Elektryczny Mercedes EQC 400 AMG - przód
© Daimler AG

Komunikacja z pojazdem przez MBUX

Elektryczny Mercedes EQC 400 jest wyposażony w nowy interfejs użytkownika MBUX (od ang. Mercedes-Benz User Experience co można by przetłumaczyć jako Doznania Użytkownika Mercedes-Benz). Jego elementami składowymi są m.in. cyfrowe kontrolki i panel dotykowy, a także rodzaj sztucznej inteligencji dzięki której MBUX będzie mógł się nauczyć i przewidywać zachowania kierowcy samochodu. System przyjmuje komendy głosowe. Aby system mógł funkcjonować jak najlepiej zalecane jest internetowe połączenie z jego zewnętrznymi serwerami, choć i bez niego MBUX zachowa funkcjonalność.
Elektryczny Mercedes EQC 400 - wnętrze
© Daimler AG

Elektryczny Mercedes EQC 400 – podstawowe parametry techniczne

Mercedes EQC 400 napędzany jest dwoma asynchronicznymi silnikami elektrycznymi, po jednym z przodu i z tyłu pojazdu, o łącznej mocy 300 kW (402 KM), generującymi 765 Nm momentu obrotowego.
Do dyspozycji kierowcy dostępnych jest pięć trybów jazdy: Comfort, Eco, Max Range (Maksymalny Zasięg), Sport, oraz tryb konfigurowany indywidualnie.
Maksymalny zasięg samochodu deklarowany przez producenta to 450 kilometrów. Pozwala to przypuszczać że faktyczny zasięg podczas codziennej jazdy wynosi 350 kilometrów.
Zużycie energii w swoim nowym samochodzie elektrycznym Mercedes obliczył na 22,2 kWh na 100 KM.
Prędkość maksymalna Mercedesa EQC 400 to 180 km/h. Przyspieszenie 0-100 km: 5,1 sekundy. Masa własna: 2,4 tony.
Litowo-jonowa bateria umieszczona w podłodze Mercedesa EQC 400 ma pojemność 80 kWh. Składa się z sześciu modułów: dwóch wyposażonych w 48 ogniw każdy, oraz czterech modułów po 72 ogniwa każdy (w sumie 384 ogniwa). Baterie do Mercedesa EQC 400 będą powstawały w miejscowości Kamenz we wschodnich Niemczech.
Elektryczny Mercedes EQC 400 - podwozie
© Daimler AG
Elektryczny Mercedes EQC 400 - model podwozia
© Daimler AG
Standardowo Mercedes EQC 400 wyposażony jest w chłodzoną cieczą pokładową ładowarkę o przepustowości 7,4 kW. Elektryczny SUV Mercedesa wyposażony będzie w gniazdo szybkiego ładowania prądem stałym. I tak: modele produkowane na rynek europejski i amerykański wyposażone będą w gniazdo CCS (Combo 2), zaś modele produkowane na rynek chiński i japoński będą posiadały gniazdo CHAdeMO. Mercedesa EQC 400 naładujemy prądem o mocy maksymalnie 110 kW. Ma to pozwalać na uzupełnienie poziomu naładowanie baterii do poziomu 80% jej pojemności w ciągu niecałej godziny.
Elektryczny Mercedes EQC 400 - tył
© Daimler AG
Oprócz klasycznych środków bezpieczeństwa chroniących kierowcę i pasażerów Mercedes postanowił również w solidny sposób mechanicznie zabezpieczyć element, który w czasie wypadku może być dodatkowym źródłem zagrożenia dla podróżujących pojazdem jak i służb ratunkowych – baterię. Jest ona otoczona specjalną ramą która ma za zadanie pochłonięcie energii kinetycznej podczas ewentualnego wypadku. Dodatkowe elementy energochłonne zabezpieczają baterie po bokach pojazdu. Od przodu zaś przed przebiciem zespół bateryjny ochrania specjalna osłona. Zależnie od okoliczności i skali zdarzenia, system wysokiego napięcia w Mercedesie EQC 400 może zostać automatycznie odwracalnie lub nieodwracalnie wyłączony. Pojazd posiada również punkty w których zasilanie wyłączone może zostać przez służby ratunkowe ręcznie.
Elektryczny Mercedes EQC 400 wyposażony jest również w system rekuperacji (odzyskiwania) energii podczas hamowania.
Dla klientów dla których fabryczny wygląd pojazdu to za mało, dostępne będą pakiety wizualnego tuningu AMG.
Elektryczny Mercedes EQC 400 AMG - przód
© Daimler AG
Elektryczny Mercedes EQC 400 AMG - tył
© Daimler AG
Produkcja Mercedesa EQC 400 ma ruszyć w 2019 roku, najpierw w niemieckiej Bremie, potem także m.in. w Chinach. Elektryczny Mercedes EQC 400 ma być dostępny w sprzedaży w połowie 2019 roku. Do salonów marki trafić ma na początku przyszłego roku.
Do 2022 roku Mercedes-Benz zamierza zainwestować w produkcję samochodów elektrycznych kwotę 11 miliardów dolarów.

Źródło

Tagi

O autorze

Autor Naładuj.pl

Bogumił Jochymczyk

Twórca, redaktor, administrator Naładuj.pl. Z wykształcenia kierownik produkcji filmowej i telewizyjnej. Autor książki o filmowych efektach specjalnych. Od kilkunastu lat zawodowo za kulisami szklanego ekranu.

Powiązane

paź 04

Elektryczna Kia e-Niro w wersji europejskiej z rekordowym zasięgiem oficjalnie zaprezentowana w Paryżu

Koreański producent przedstawił osiągi europejskiej wersji swojego najnowszego…

paź 02

Renault K-ZE – mały, niedrogi, elektryczny crossover zaprezentowany

Renault K-ZE najpierw dostępny będzie w Chinach. Dopiero potem w Europie © Renault…

wrz 29

BMW i3 / i3s 2019 z pojemniejszymi bateriami i większym zasięgiem

Maksymalny zasięg i3 deklarowany przez producenta zwiększy się do 359 km ©…

wrz 25

Volkswagen ID. NEO – samochód elektryczny za mniej niż 25 tysięcy euro

Nowy samochód będzie pierwszym z rodziny ID. Trafi do salonów w 2020 roku © Volkswagen…

wrz 21

E-Legend – nowe wcielenie Peugeota 504 Coupe

W październiku w Paryżu Peugeot zaprezentuje e-Legend – elektrycznego spadkobiercę…

wrz 19

Audi e-tron oficjalnie zaprezentowany. Wygląda dziwnie znajomo

Kilka lat oczekiwań i Audi e-tron wreszcie jest. Albo raczej będzie …dostępne w drugim…

wrz 18

Elektryczny Chrysler Portal nie zastąpi Pacifici. Będzie osobnym modelem

Nowy minivan koncernu Fiat Chrysler Automobiles trafi do produkcji w 2020 roku © FCA…

wrz 17

Miliard dolarów dla Lucid Motors z saudyjskiego funduszu inwestycyjnego

Saudyjczycy realizują swój plan dywersyfikacji dzięki któremu nie będą musieli polegać…

wrz 14

PKN Orlen planuje uruchomić 150 stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych

Do końca 2019 roku powstanie pierwszych 50 stacji ładowania © PKN OrlenOpublikowano:…

wrz 13

Citroen C5 Aircross PHEV – pierwszy hybrydowy Citroen typu plug-in zadebiutuje w październiku

Pojazd zaprezentowany zostanie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu…

wrz 10

Samochód Elektryczny Lucid Air szybszy od Tesli Model S P100D i Jaguara I-Pace

Pojazd firmy Lucid Motors testowano na torze Laguna Seca (wideo) © Lucid…

wrz 05

Elektryczny Mercedes EQC 400 zadebiutował w Sztokholmie

Pierwszy bezemisyjny model nowej podmarki Mercedes EQ trafi do salonów już w przyszłym…

sie 28

Skuter elektryczny Vespa Elettrica niebawem w sprzedaży

Piaggio Group rozpocznie produkcję elektrycznej Vespy już we wrześniu © Piaggio…

sie 27

Elektryczny Mercedes-Benz EQC ujawniony zostanie za tydzień

Samochód będzie pierwszym produktem nowej podmarki Mercedes-Benz EQ powołanej do…

sie 25

Prezentacja Audi PB18 e-tron z trzema silnikami elektrycznymi

Oto nowe Audi z siedzeniem kierowcy po środku, do miasta i na tor © Audi…

sie 08

Przedpremierowe testy Audi E-Tron z 70-procentowym odzyskiwaniem energii

© Audi AGOpublikowano: Audi pochwaliło się wynikami testu systemu rekuperacji energii…

sie 05

40 milionów stacji ładowania do 2030 roku – prognozy GTM Research

© TeslaOpublikowano: Należąca do Wood MacKenzie, amerykańska firma…

lip 31

Kobalt do produkcji baterii – co zrobić żeby go nie zabrakło

Alchemist-hp / Wikimedia CommonsOpublikowano: Start-up o nazwie Conamix, z siedzibą w…

lip 29

Rząd przeznaczy 10 mld zł na publiczny transport nisko- i bezemisyjny

© NFOŚiGWOpublikowano: 25 lipca na spotkaniu okrągłego stołu sektora motoryzacyjnego…

lip 23

Stacje ładowania na latarniach ulicznych

© char.gyOpublikowano: Londyński start-up o nazwie char.gy wdraża bardzo ciekawe…

lip 20

Nadchodzi elektryfikacja serii M BMW

© BMWOpublikowano: Frank Van Mell, Dyrektor Generalny BMW M, części firmy BMW…

lip 19

Oficjalne zapisy na pierwsze egzemplarze Porsche Taycan

© Porsche AGOpublikowano: Firma Porsche zaczęła przyjmować zgłoszenia klientów…

lip 18

Pierwsza Stacja Superszybkiego Ładowania Porsche

© Porsche AGOpublikowano: Firma Porsche uruchomiła pierwszą stację superszybkiego…

lip 17

Nissan Leaf E-Plus

© NissanOpublikowano: Nissan Leaf o powiększonym zasięgu będzie nosił nazwę E-Plus.…